کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9289 | مشاهده و دانلود: 746844867 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/14 | اعضاء: 317543 | نظرات: 37939
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

 

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

عدم استفاده از پردازنده کوالکام در اس 6 تصمیم درستی است؟

سرانجام پس از مدت‌ها شایعه استفاده سامسونگ از پردازنده اکسینوس 7420 در گلکسی اس 6 تبدیل به واقعیت شد و غول فناوری کره جنوبی اسنپ دراگون 810 را کنار گذاشت. اما واقعا دلیل سامسونگ برای این اقدام چه بود؟ در ادامه به زوایای پنهان کنار گذاشته شدن اسنپدراگون 810 توسط سامسونگ می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ وقتی سامسونگ در جریان کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از گلکسی اس 6 رونمایی کرد، از مدت‌ها قبل می‌دانستیم که قرار نیست در این مدل شاهد پردازنده اسنپ دراگون 810 ساخت کوالکام باشیم. سامسونگ تصمیم گرفته بود تا از سیستم-روی-یک-چیپ ساخت خود یعنی اکسینوس 7420 در پرچمدار جدید خود استفاده کند. این تصمیم مباحث زیادی را در مورد انگیزه‌های سامسونگ از این اقدام ایجاد کرد و بدون تردید تاثیر منفی بر درآمد شرکت کوالکام داشت.

آیا سامسونگ واقعا به خاطر داغ کردن پردازنده جدید ساخت کوالکام تصمیم به استفاده از پردازنده خود گرفته است؟ آیا این غول فناوری کره جنوبی تصمیم دارد تا وابستگی خود به تامین کنندگان را کاهش دهد؟ آیا سامسونگ با این اقدام راه را برای رقابت با شریک قدیمی خود یعنی کوالکام هموار کرده است؟ شاید هم تمام موارد بالا در کنار هم دلایلی برای این اقدام سامسونگ هستند.

کوالکام خطر را حس کرده است

کوالکام مدت‌ها است که بر بازار پردازنده‌ موبایل‌های هوشمند حکمرانی می‌کند. این شرکت از گسترش گوشی‌های هوشمند بهره برد و در زمینه پردازنده‌ها تبدیل به شریک شماره یک بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند شد ولی در بازار رقابتی امروز باقی ماندن در رتبه اول به این آسانی‌ها نیست.

شرکت اینتل در رویارویی با معماری آرم توفیق چندانی کسب نکرد اما رقابت میان تولید کنندگان سیستم روی یک چیپ‌های مبتنی بر معماری آرم به شدت در حال گسترش است. در حال حاضر مدیاتک، انویدیا و سامسونگ شرکت‌هایی هستند که در کوتاه مدت می‌توانند تهدیدهایی برای کوالکام محسوب شوند.  

زمانی که اپل چیپ 64 بیتی A7 را معرفی کرد که از  مدیر بازاریابی کوالکام آن را یک حیله بازاریابی نامید هر چند بعدها کوالکام از این حرف عقب نشینی کرد و برای این که در این زمینه عقب نیفتد به تولید پردازنده‌های 64 بیتی پرداخت.

qualcomm-mediatek-645x376

اواخر سال 2014 بود که شایعه‌ای مبنی بر داغ کردن غیر عادی پردازنده اسنپ دراگون 810 دهان به دهان منتقل شد. مشخص نبود منشأ این شایعه کجا است ولی به نظر واقعی می‌رسید و کم‌کم صداهایی مبنی بر این که دلیل استفاده نکردن سامسونگ از اسنپ دراگون 810 در گلکسی اس 6 همین داغ کردن بیش از حد آن بوده است، شنیده شد.

کوالکام در تلاشی برای دفاع از خود و تمامی شرکای تجاریش نظیر ال‌جی، شیائومی، اچ‌تی‌سی، موتورولا، سونی، اوپو و مایکروسافت در یک پست خبری به نقل از مدیران این شرکت‌ها از عملکرد اسنپ دراگون 810 در جی فلکس 2 و می نوت پرو شیائومی ابراز رضایت کرد و اعلام کرد که محصولات بیشتری مجهز به این پردازنده وارد بازار خواهند شد. به نظر می‌رسد مشکل اولیه داغ کردن این پردازنده‌ها حل شده و محصولاتی نظیر جی فلکس 2 ال جی دارای این مشکل نیستند. 

اگرچه سامسونگ همچنان یکی از شرکای کوالکام بخصوص در محصولات دیگر این شرکت خواهد بود ولی نکته قابل توجه این است که سامسونگ هیچ گاه حرکتی برای رد شایعات پیرامون اسنپ دراگون 810 انجام نداد و جی کی شین - مدیر عامل سامسونگ نیز هیچ گاه صحبتی نکرد که عدم استفاده از اسنپ دراگون 810 بخاطر داغ کردن این پردازنده را رد کند او همواره این شک و شبهه را در صحبت‌هایش باقی گذاشت که شاید عدم استفاده سامسونگ از اسنپدراگون 810 بخاطر داغ کردن این پردازنده بوده است. جی کی شین در بخشی از مصاحبه‌اش با Korea Times گفته است:

ما پیش از این خیلی از پردازنده‌های ساخت کوالکام در محصولات خود استفاده می‌کردیم ولی سامسونگ شرکت منعطفی است. اگر چیپ‌های کوالکام به اندازه کافی خوب باشند ما حتما از آنها استفاده خواهیم کرد. سامسونگ همیشه از قطعاتی با بهترین کیفیت استفاده می‌کند تا محصولاتش نسبت به رقبا متمایز باشند.

این صحبت‌ها به گونه‌ای مطرح شده‌اند که گویی اسنپدراگون 810 به اندازه کافی خوب نبوده که در گلکسی اس 6 مورد استفاده قرار گیرد. اما چرا سامسونگ باید چنین کاری کند؟ شاید دلایل بیشتری وجود داشته باشد.

1. اسنپ دراگون 810 واقعا داغ می‌کند؟

ممکن است که اسنپ دراگون 810 واقعا مشکل داغ کردن داشته باشد. ولی در این صورت چرا سایر شرکای کوالکام باید این موضوع را انکار کنند؟ شاید وقتی موج جدیدی از محصولات مجهز به اسنپ دراگون 810 وارد بازار شوند این موضوع کاملا مشخص گردد. در بررسی‌هایی که روی اچ‌تی‌سی وان ام 9 و جی فلکس 2 ال‌جی انجام شده‌ گزارشی از داغ شدن بیش از حد آن‌ها منتشر نشده است. البته ال ‌جی تایید کرد که  اولین سری از اسنپ‌دراگون‌های 810 که به این شرکت تحویل داده شده بود، داغ می‌کردند اما طبق گفته مدیران ال‌جی این مسئله برطرف شده و آنها با اطمینان خاطر جی فلکس 2 را روانه بازار کرده‌اند.

tweakers-one-m9-2

 وقتی بازی‌های جدید و پیشرفته را برای مدت زمان زیادی بازی کنید، گوشی شما داغ می‌شود ولی این اتفاق برای همه گوشی‌ها می‌اُفتد. به دلیل شایعات پیرامون اسنپ دراگون 810 بسیاری از مردم بیش از حد بر روی این پردازنده حساس شده‌اند و کوچکترین حرارتی را ناشی از نقص در این پردازنده می‌دانند در حالی که شاید همین میزان گرما در گوشی‌هایی مجهز به سایر پردازنده‌ها نیز وجود داشته باشد.

اگر شایعات مبنی بر استفاده ال‌جی از پردازنده اسنپ دراگون 808 بجای 810 در گوشی هوشمند پرچمدار جی 4 واقعیت داشته باشد شاید بتوان گفت که کوالکام واقعا هنوز موفق به رفع مشکل داغ کردن اسنپ دراگون 810 نشده است و به همین دلیل ال‌جی تصمیم به استفاده از پردازنده دیگری گرفته است ولی هنوز هم مدارک و شواهد کافی برای این که با اطمینان بگوییم اسنپ دراگون 810 بیش از حد معمول داغ می‌کند وجود ندارد.

2. سامسونگ می‌خواهد وابستگی خود را به دیگران کاهش دهد

صرف‌نظر از سایر دلایل این دلیل درست به نظر می‌رسد. کدام شرکت است که نخواهد وابستگی خود به شرکایش را کاهش دهد؟ اگر سامسونگ بتواند خودش پردازنده تولید کند هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها و هم نظارت بیشتر بر روند تولید را همزمان خواهد داشت. سامسونگ در تلاش است تا کاهش در حاشیه سود خود را جبران کند، از این رو باید هزینه هر واحد محصول را کاهش دهد. این شرکت ظرفیت تولید چیپ بیشتری را هم دارد پس چرا از این مزیت نهایت استفاده را نبرد؟ حتی برخی معتقدند که چیپ‌های اکسینوس سامسونگ مبتنی بر معماری big.LITTLE از چیپ‌های کوالکام بالغ‌تر هستند چرا که سامسونگ مدت‌ها است که از این فناوری استفاده می‌کند. 

شاید حتی مهم‌تر از موارد بالا این باشد که چیپ‌های ساخت سامسونگ محصولات این شرکت را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‌‌کند چرا که کوالکام به همه تولید کنندگان بازار  چیپ می‌فروشد و سامسونگ با استفاده از چیپ‌های اکسینوس می‌تواند بر روی این نقطه قوت خود مانور زیادی بدهد و محصولات خود را چیزی متفاوت‌تر و بهتر از رقبا جلوه دهد. بدون تردید این یکی از دلایل سامسونگ در استفاده از اکسینوس ساخت خود است.

3. سامسونگ می‌خواهد با کوالکام رقابت کند

برای این که از محصول ساخت خود تعریف کنید، چه راهی بهتر از این وجود دارد که ابتدا محصول رقیب خود را تخریب کنید؟ اگر استفاده از چیپ اکسینوس در گلکسی اس 6 راه را برای سامسونگ هموار کند تا روزی تبدیل به تامین کننده اصلی پردازنده سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند شود می‌توان گفت که این شرکت رویاهای بزرگتری را در سر می‌پروراند. سامسونگ با عدم استفاده از اسنپ دراگون 810 و استفاده از اکسینوس 7420 در واقع این پیغام را به بازار می‌دهد که پردازنده ساخت کوالکام خوب نیست و پردازنده اکسینوس ما بهتر است.

exynos-galaxy-alpha

اما آیا سامسونگ در پی ایفای نقش به عنوان یک تامین کننده پردازنده در بازار است؟ سامسونگ می‌تواند در بازار به عنوان تامین کننده حضور داشته باشد و کم کم جای کوالکام را بگیرد. در واقع سود بیشتر و بالاتر رفتن اعتبار این شرکت به عنوان شرکتی که کار تامین پردازنده‌های تولید کنندگان اصلی بازار را بر عهده خواهد داشت، دلایل کافی برای این هستند که سامسونگ برای رقابتی نفس‌گیر با کوالکام دورخیز کرده باشد.

ولی چه اتفاقی می‌اُفتد اگر در چنین شرایطی سامسونگ نتواند با کوالکام رقابت کند؟ شاید کوالکام با نسل جدیدی از پردازنده‌های خود، قدرتمندتر از قبل به میدان بیاید. اما بدترین سناریو می‌تواند این باشد که سامسونگ بار دیگر مجبور شود برای پرچمدارانش به پردازنده‌های ساخت کوالکام روی بیاورد.

4. سامسونگ می‌خواهد محصولات رقبا را ضعیف‌تر نشان دهد

سامسونگ با ذکر این نکته که اسنپدراگون 810 آن قدرها خوب نیست که بتوان از آن در گلکسی اس 6 استفاده کرد در واقع بطور غیر مستقیم به این نکته اشاره می‌کند که تمام پرچمداران شرکت‌های رقیب سامسونگ که از اسنپدراگون 810 استفاده می‌کنند یا در آینده استفاده خواهند کرد از گلکسی اس 6 ضعیف‌تر هستند. شایعه داغ شدن بیش از حد گوشی‌های مجهز به اسنپ دراگون 810 می‌تواند به راحتی در ذهن خریداران ایجاد ترس، عدم اطمینان و شک کند و بطور هوشمندانه‌ای اثر منفی بر ذهن کسانی که قصد خرید محصول رقیب سامسونگ را دارند، بگذارد. 

samsung-galaxy-s6-review-aa-41-of-45-710x399

اگر این استراتژی در عمل جواب دهد ( البته به شرط این که واقعا استراتژی سامسونگ همین باشد) باید دید در عمل نتیجه مقایسه این پردازنده‌ها چیست. بنچ‌مارک‌های اخیر نشان می‌دهند که در برخی موارد پردازنده سامسونگ و در برخی دیگر پردازنده کوالکام قوی‌تر است ولی شاید مودم‌های کوالکام سریع‌تر و مصرف انرژی آن‌ها کمتر است. البته مقایسات زیاد دیگری نیز وجود دارد و قبل از این که نتیجه‌گیری خاصی داشته باشیم باید منتظر بمانیم تا این گوشی‌ها را در دنیای واقعی و به عنوان یک کاربر مورد آزمایش قرار دهیم.

نتیجه

شاید ما هیچگاه متوجه نشویم که شایعه داغ کردن پردازنده اسنپ دراگون 810 از کجا نشأت گرفته  ولی واضح است که سامسونگ از این فرصت برای سود بیشتر استفاده کرده است. این که واقعا اقدام سامسونگ در استفاده از اکسینوس 7420 در پرچمدار سال 2015 این شرکت صرفا واکنشی به چیپ دارای نقص کوالکام بوده، اولین قدم سامسونگ برای حضور در بازار تامین کنندگان پردازنده‌ گوشی‌های پرچمدار بوده، اقدامی در راستای تضعیف موقعیت سایر رقبای اندرویدی بوده یا ترکیبی از تمام این موارد در آینده مشخص خواهد شد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر دو پردازنده‌ی Snapdragon 810 و Exynos 7420 بر پایه‌ معماری‌های از پیش تعریف شده‌ی آرم طراحی شده‌اند با این تفاوت که پردازنده‌ی سامسونگ از لیتوگرافی پایین‌تری بهره می‌برد و این به معنای دمای کمتر، مصرف انرژی پایین‌تر و بهره‌وری نسبتا بالاتری است. البته در بازده‌ و عملکرد یک SOC بخش‌های دیگر از جمله‌ مودم LTE و پردازنده‌ی گرافیکی نیز موثر است. با این حال اگر اگر Exynos 7420 بهتر از رقیب کوالکامی خود نباشد، ضعیف‌تر نیست.

نظر شما چیست؟ آیا افزایش رقبای کوالکام خبر خوبی است؟ آیا واقعا اسنپ دراگون 810  مشکلات جدی دارد؟  آیا سامسونگ با تخریب رقیب استراتژی کثیفی را برگزیده یا فکر می‌کنید این قانون تجارت است؟

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 25845 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1394/01/15 تعداد مشاهده: 1565
سافت گذر